woensdag 4 juni 2014

Ananas Roomboter koekjes



Deze koekjes zijn super snel en makkelijk om te
maken! Je hebt maar 4 ingrediënten nodig! De roomboter doet het 'm! Ik maakte voorheen mijn koekjes met margarine maar sinds ik roomboter gebruik smaken mijn koekjes naar de bekende Hema roomboter koekjes! Score!! Ik heb ananasjam gebruikt in dit recept maar je zou elke jam kunnen gebruiken die jij lekker vind!

Wat heb je nodig:

  • 100 gram lichtbruine basterdsuiker
  • 200 gram roomboter
  • 300 gram bloem
  • Jam naar keuze

Warm je oven vast voor op 160 graden en bekleed je bakplaat met bakpapier.
Meng de suiker en boter goed door met je handen.
Zeef de bloem over deze massa en kneed dit tot een mooie deeg en vorm een bal.


Met Koekjes uitsteker: Bestuif je werkblad met wat bloem en rol het deeg niet te dun uit. Steek je figuurtjes eruit en plaats deze op je bakplaat. Smeer de jam over de koekjes.

Zonder koekjes uitsteker: maak kleine balletjes en plaats ze op je bakplaat en maak met je duim een holletje. Vul deze met jam.


Plaats de bakplaat voor 20 minuten in de oven. Als ze klaar zijn moet je ze laten afkoelen op een rooster. Dan krijgen de koekjes de kans om wat uit te harden. Ze zijn vrij zacht als ze net uit de oven komen.


Xx Najoua












Geen opmerkingen:

Een reactie posten